lunes, 5 de diciembre de 2016

T3: Nutrició 2.Aparell digestiu, respiratori i urinari

En aquest tercer tema de l'assignatura de biologia hem tractat temes relacionats amb el hàbit de fumar i com afecta això al aparell respiratori.
Coses que he après:
1. Un fumador passiu és una persona que no fuma però que està exposada al fum dels fumadors.
2. Hi han 2 tipus de fums:
Fum Primari: fum que inspira directament el fumador actiu.
Fum Secundari: mescla del fum expulsat pel fumador actiu més el fum produït per la combustió espontània de la cigarreta entre calada i calada.
3. Actualment un 50% de la gent mai ha fumat, un 26'4% fuma diàriament, un 3'1% fuma ocasionalment i un 20'5% són ex-fumadors.
4. La relació que hi ha entre el tabac i l' aparell respiratori és molt simple. Fumar comporta un risc, el qual es patir malalties de diferents tipus: cardiovasculars, respiratòries, càncer en la cabitat oral, càncer de pulmó...Aquest risc pot ser baix, com patir diferents efectes tals com l'irritació nasal, dels ulls, de les vies respiratòries... o pot ser alt arribant a la propia mort.
5. El càncer es produeix quan les cèl·lules pateixen una alteració i l'originen altres cèl·lules incapaces de dur a terme la seva funció (cèl·lules canceroses). El càncer pot produïr un tumor (acumulació de cèl·lules canceroses) o una metàstasi (quan es propaguen les cèl·lules canceroses a altres parts del cos).
Resultado de imagen de inspiracion y espiracion6. L'aparell respiratori realitza un intercanvi de gasos en el qual s'inspira oxigen i s'expulsa diòxid de carboni. Els alveòls són unes cavitats dels pulmons que permeten l'intercanvi de gasos a través de les seves parets on desemboquen els bronquíols, els quals estan molt ben irrigats per una xarxa de capil·lars que permet l'intercanvi de gasos.

Per finalitzar dir que m'agrada bastant la forma en la qual el professor ens ensenya aquests temes, ja que hi ha molta informació que has de captar i memoritzar, pero en canvi d'aquesta manera tots agafem una part del tema la qual hem de saber i despres explicar a la resta d'alumnes que no tenen la mateixa part, i el mateix cap a tu. D'aquesta manera obtenim informació d'un altre alumne, que per mi es més òptim que estudiar simplement del llibre.



No hay comentarios:

Publicar un comentario